پشتیبانی-آنلاین
دستگاه سفید کننده دندان وایت لایت
پکیج کامل دستگاه سفید کننده دندان وایت لایت
ژانویه 1, 2015
اسپری ضد جوش والنسی
اسپری ضد جوش والنسی
ژانویه 3, 2015
Show all

ورزش هایی برای کودکان

یکی ازبزرگترین مشکلات کودکان امروزی زندگی آپارتمانی و عدم تحرک آنهاست . ورزش يکي از مهم‌ترين بخش‌هاي زندگي سالم و يکي از اصلي‌ترين روش‌هاي حفظ سلامت از کودکي تا سالمندي است.‌ بيشتر افرادي که از کودکي به فعاليت و ورزش عادت مي‌کنند، در بزرگسالي نيز با وجود مشغله‌هاي کاري خود زماني را به ورزش اختصاص مي‌‌دهند. همراه کردن ورزش با بازي، بهترين روش براي تبديل فعاليت‌هاي بدني به کاري مفرح است. همه مي‌دانيم امروزه چاقي کودکان در جامعه زياد شده و به معضل تبديل شده است. کودکاني که اضافه‌وزن دارند، در آينده با مشکلات متعدد سلامت روبرو خواهند شد.‌

جهت اينکه کودکان از سنين کم به لذت بازي و ورزش پي ببرند و کمتر به انجام بازي‌هاي کم‌تحرک مثل بازي با رايانه بپردازند، باعث مي‌شود در آينده سالم و تندرست بمانند و دچار بسياري از بيماري‌هاي مفصلي، گوارشي و قلبي نشوند. اما حفظ تناسب‌اندام کودکان در منزل بسيار سخت است. از سوي ديگر باشگاه‌هايي که مهدکودک داشته باشند يا مهدکودک‌هايي که وسايل ورزشي ايمن و مناسب داشته باشند يا بسيار کم هستند يا بسيار پرهزينه.

از اين پس براي کودکان، رفتن به پارک‌ها و انجام تمرين‌هاي ورزشي بازيگونه با آنها بهترين، کم‌هزينه‌ترين و ايمن‌ترين راه براي متناسب شدن کودکان و البته خود والدين است. در اين شماره، شما را با چند حرکت ورزشي ساده، مفرح و ايمن که با کمک و مراقبت والدين انجام مي‌گيرد و به تقويت کردن و هماهنگي سيستم عصب و عضله و بالا رفتن اعتماد به نفس و قواي جسمي و رواني کودکان منجر مي‌شود، آشنا مي‌کنيم.

ورزش های  مناسب برای کودکان
1-شروع ورزش با بازي

در ابتدا اجازه دهيد کودک چند دقيقه بازي کند، بدود، بالا و پايين بپرد و با دستگاه‌ها تا حدي آشنا شود. مثلا از تونل منتهي به سرسره عبور کند.سرسره بازي کند يا تاب بخورد.
بعد با او آرام حرکات کششي بالا و پايين تنه را انجام دهيد و هر حرکت را 2 ست، در حد توان کودک انجام دهيد.

2-پله و طناب

براي بالا رفتن از پله يا طناب‌هاي درهم پيچيده به کودک آموزش دهيد و اجازه دهيد چند بار به تنهايي بالا و پايين برود. شما فقط از پشت سر مراقب خسته شدن احتمالي دست و پاي کودک باشيد.اين حرکت انگشتان دست، دست‌ها، رو و پشت پاها را درگير و تقويت مي‌‌کند.

3-ورزش بارفيکس

کمک کنيد کودک با هر دو دست از ميله بارفيکس آويزان شود و در حد توان، خودش را آويزان نگه دارد. در طول انجام حرکت از پشت مراقب باشيد و با 2 دست کنار بدن کودک را به آرامي نگه داريد.
اين حرکت به کشيدگي اندام، درگير شدن بسياري از عضلات و تقويت قواي جسمي و اعتماد به نفس کودک کمک مي‌کند.

4-ورزش سنگ‌نوردي

جهت بالا رفتن از ديوار سنگ‌نوردي هم مثل پله و طناب اجازه دهيد خود کودک جاي دست‌ها و پاها را ياد بگيرد و بالا و پايين برود. شما پشت‌سر او بايستيد.
اين حرکت علاوه بر بالا بردن توان کلي بدن،‌ انگشت‌هاي دست و پا و قدرت تفکر و تصميم‌گيري کودک را هم افزايش مي‌دهد.

5-ورزش دراز و نشست

براي دراز و نشست، دست‌هاي کودک را بگيريد و به او بگوييد براي بالا آمدن کمي از دستان شما کمک بگيرد. توجه داشته باشيد حرکت برگشت به پايين آرام انجام شود.

اين حرکت عضلات شکمي کودک را تقويت مي‌کند و باعث بهتر ايستادن، جلوگيري از گودي کمر و جلو نيامدن شکم مي‌شود.

6-ورزش شنا

براي حرکت شنا رفتن روي دست‌ها، با 2 دست خود کودک را از زير سينه و دست‌هايش بگيريد و آرام به کمک خود کودک، او را بالا بياوريد و در برگشت آرام کنترل کنيد.

اين حرکت موجب تقویت عضلات سينه، دست‌‌ها و پشت میشود.

7-ورزش پلانک

براي حرکت پلانک، کودک روي ساعدها و نوک انگشتان پاهايش قرار مي‌گيرد و تمام بالا‌تنه خود را به طور يک دست بالا آورده و کمي نگه دارد. براي حفظ تعادل با هر 2 دست از زير شکم کودک را گرفته و بالا نگه داريد.

اين حرکت در بالا بردن قواي تمام عضلات بدن و بالا رفتن تعادل فرد کمک بسياري مي‌‌کند.

تعداد رای ها
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.