پشتیبانی-آنلاین
روغن تقویت مژه و ابرو گیاهی
روغن تقویت مژه و ابرو گیاهی تقدیس
فوریه 14, 2015
تاثیر انتقاد بر زندگی زناشویی
فوریه 15, 2015
Show all

چه تردمیلی خوبه؟

بسیاری از افراد به دنبال روشی برای لاغری و تناسب اندام هستند اما نمي‌توانند در يک باشگاه ورزشي ثبت‌نام کنند و ترجيح مي‌دهند وسيله ورزشي تهيه و در محيط خانه ورزش کنند. يکي از وسايل ورزشي که امروزه در خيلي از خانه‌ها يافت مي‌شود، تردميل است، اما هنگام استفاده از اين وسيله به ظاهر ساده هم بايد به نكته‌هايي توجه كرد.نکات مهم برای خرید تردمیل

نکات مهم برای خرید تردمیل

  1. جهت انتخاب تردميل به وزنتان توجه کنيد: اغلب خريداران تردميل وقتي به مراکز فروش تجهيزات ورزشي مراجعه مي‌کنند، نوع تردميل را با توجه به بودجه مالي‌‎شان انتخاب مي‌کنند. اين روش کاملا غلط است چون هر تردميلي خصوصيات منحصر به فردي دارد؛ مثلا بعضي از تردميل‌ها براي افراد کم وزن ساخته شده‌اند و بعضي براي افراد سنگين‌وزن با بيشتر از 110 کيلوگرم وزن.
  2.  در انتخاب تردميل به سرعت آن توجه کنيد: تردميل‌هاي مد يا مديکال، تردميل‌هاي گرانقيمت و حساسي هستند که معمولا در کلينيک‌هاي پزشکي ورزشي و بيمارستان‌ها از آنها استفاده مي‌شود. سرعت حرکت اين نوع تردميل‌ها پايين است. تردميل‌هاي باشگاهي برعکس تردميل‌هاي مديکال سرعت بالا و توان بيشتري دارند. تردميل‌هاي خانگي هم همان‌طور که از نامشان پيداست، طوري طراحي شده‌اند که براي خانه مناسب هستند. اين نوع تردميل‌ها نيز امکانات متعدد و سرعت محدودي دارند.
  3.  به نوع و مارک تردميل دقت کنيد: اگر تردميل خيلي ارزان‌قيمت باشد و کيفيت پاييني داشته باشد، ممکن است به‌تدريج دچار لرزش شود و همين لرزش‌ها مي‌تواند به مفاصل اندام تحتاني بدن آسيب وارد کند پس نوع تردميل معيار مهمي در انتخاب است.
  4.  تردميل را در محيطي مناسب قرار دهيد: اتاقي که تردميل را در آن قرار مي‌دهيد، بايد فضاي کافي داشته و اطرافش خلوت باشد. قرار گرفتن تردميل در کنار اجسام محکم و برنده مانند ميز شيشه‌اي يا گلدان و… خطرناک است چون هميشه احتمال سقوط ورزشکار از روي دستگاه وجود دارد. همچنين اتاق بايد تهويه خوبي داشته باشد.
  5.  از تردميل درست استفاده کنيد: خيلي از افراد ابتدا روي نوار گردان تردميل مي‌ايستند و سپس دكمه شروع را فشار مي‌دهند و شروع به دويدن مي‌کنند. اين کار کاملا غلط است. براي شروع اول بايد دو پا در کناره دستگاه قرار داده و سپس با سرعت آهسته تردميل روشن شود و‌ فرد آرام روي نوار گردان تردميل قرار گيرد و به‌تدريج سرعت را بالا ببرد.
  6.  حتما طناب تردميل را به پيراهنتان وصل کنيد: همه تردميل‌ها دكمه شروع و پايان دارند. دكمه پايان با يک طناب نازک به پيراهن ورزشکار وصل مي‌شود. معمولا هم اغلب کاربران تردميل از آن استفاده نمي‌کنند. اين دكمه براي اين است که وقتي فاصله فرد از دستگاه زيادتر مي‌شود و امکان افتادن او از روي دستگاه وجود دارد؛ با کنده شدن نوار از دكمه؛ دستگاه خود به خود خاموش و بدين ترتيب از آسيب و واژگون شدن ورزشکار جلوگيري ‌شود.
  7.  تردميل براي بعضي از بيماران خطرناک است: تردميل نيز مانند خيلي از وسايل ورزشي ديگر براي بعضي‌ها مناسب است و براي بعضي‌ها نا‌مناسب. برخي از افراد مبتلا به بيماري قلبي، ريوي، ديابت و… هستند. اين بيماران نمي‌توانند با سرعت بالا روي تردميل بدوند. اين نوع ورزش نه‌تنها براي آنها سودي ندارد بلکه احتمال آسيب به قلب و ريه را بيشتر مي‌کند. توانايي بيماران در استفاده از تردميل بايد به‌وسيله پزشک مشخص شود. همچنين افرادي که آرتروز اندام تحتاني (زانو يا مفصل ران) دارند، نبايد از تردميل به‌خصوص از نوع خانگي استفاده کنند چون احتمال تشديد درد مفاصل در اين افراد وجود دارد ولي فردي که وزن مناسب و سلامت کامل جسمي دارد هيچ منعي در استفاده از تردميل ندارد.
  8.  بدون کفش روي تردميل نرويد: افرادي که روي تردميل مي‌دوند، حتما بايد کفش کتاني مناسب و جوراب به پا داشته باشند. کوبيدن پاشنه و کف پاي بدون حفاظ به مرور بر مفاصل و استخوان‌ها فشار مي‌‌آورد و به آن صدمه مي‌رساند.
  9.  روزانه مرتب از تردميل استفاده نکنيد: نيازي نيست که هر روز از تردميل استفاده کنيد و به ورزش روزانه خود تنوع دهيد؛ يعني اگر 2 روز با تردميل کار مي‌کنيد، 3-2 روز هم در پارک ورزش کنيد. چون استفاده مدام از تردميل باعث صدمه به زانو يا مفاصل ديگر مي‌شود.

دکتر شاهين صالحي متخصص پزشکي ورزشي

تعداد رای ها
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.