آیا استحمام هر روزه ضرر دارد؟
با ماسک های زیر پوستتان را روشن کنید
Show all

چگونه از ناخن هایمان محافظت کنیم؟

راه های محافظت از ناخن ها

1. ناخن‌های خود را بلند نگه ندارید و اگر ناخن‌های خود را به صورت چهارگوش کوتاه کنید ، معمولا شکنندگی در آن ها کمتر می‌شود.

2. از عوامل شکنندگی ناخن مانند تماس مستقیم با شوینده‌ها پرهیز کنید و با دستکش کار کنید، به‌طوری که ابتدا دستکش نخی و روی آن دستکش پلاستیکی بپوشید، و یا از دستکش دولایه استفاده کنید که لایه داخلی آن پوشش نخی داشته باشد، زیرا استفاده از دستکش های پلاستیکی ساده موجب عرق کردن دست ها و نرم شدن ناخن ها و شکنندگی بیشتر آنها می شود.
3.کلسیم حدود یک درصد حجم ناخن را تشکیل می‌دهدپس برای استحکام ناخن هایتان  از مصرف شیر و سایر لبنیات غافل نشوید .

4. از حضور بیش از حد در محیط‌ های سرد پرهیز کنید.

5. ناخن‌ها را مرتب چرب و مرطوب نگه دارید. توصیه ما این است که از روغن‌ های گیاهی استفاده کنید، مانند روغن زیتون و روغن بادام.هر روز بعد از اینکه دست‌ها را می‌شویید، یک یا دو لایه از این روغن‌ها را به ناخن‌ها بمالید.

راه های استحکام ناخن

6. کِرِم‌های مرطوب و نرم‌کننده هم برای جلوگیری از شکنندگی ناخن‌ها موثر است. هر چه تعداد دفعات چرب کردن ناخن‌ها در روز بیشتر باشد، به همان مقدار شکنندگی ناخن‌ها کمتر می‌شود.

7. سعی کنید کمتر از لاک و استون استفاده کنید.

8. علاوه بر مصرف  میزان کافی شیر و پروتئین در برنامه غذایی می توانید مقداری ژلاتین نیز در آب میوه مخلوط کرده و میل کنید.

9. اگر دچار کم_خونی هستید، آن را درمان کنید. نکته مهم در درمان کم خونی فقر آهن آن است که باید درمان را تا یکی دو ماه پس از رفع کامل علایم و عوارض ادامه داد تا ذخایر مغز استخوان نیز از آهن سیراب شوند.

10.در صورت ابتلا به بیماری های غدد حتما آن را درمان کرده و داروهای تجویز شده توسط پزشک را خودسرانه قطع نکنید.

11.با مصرف میوه ها و سبزیجات تازه ویتامین های مورد نیاز بدنتان را تامین کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.