نحوه خوابیدن شما در تامین سلامتی تان تاثیر گذار است.
چگونه بوی بد دهانمان را از بین ببریم؟
Show all

چگونه راحت بخوابیم؟

 

1. سر وقت بخوابید.

هر شب همان کارهاي آرامش بخش قبل از خواب را انجام دهيد و ذهن و بدن خود را با کارهايي مانند خواندن عميق يک کتاب آماده رفتن به رختخواب کنيد.

2.تنظیم دمای اتاق خواب

شما بايد دماي اتاق خود را بين ۱۸ تا ۲۰ و همچنين تاريک نگه داريد و براي جلوگيري از ورود نور پرده‌ها را بکشيد.

3. استفاده از تلفن همراه به جای ساعت زنگدار ممنوع

بسياري از ما به گوشي خود براي از خواب بيدار شدن تکيه مي‌کنيم، تنها مشکل اين است که اگر شما نمي توانيد به خواب برويد، با گوشي خود را مشغول مي‌کنيد که باعث مي‌شود فرايند خوابيدن شما طولاني‌تر شود.
اتاق خواب شما فقط بايد براي خواب باشد و نه چيز ديگري. هيچ بهانه‌ي ديگري وجود ندارد. اگر از تلفن همراه خود به عنوان ساعت زنگ‌دار استفاده مي‌کنيد پس اين مشکل را با خريد يک ساعت حل کنيد.

راه های داشتن خواب راحت

4. عضلات انگشت پاي خود را شل کنيد.

براي آزاد کردن تنشي که در عضلات و تاندونهاي شما ايجاد شده است، از “آرام سازي پيشرونده عضلاني” زماني که شما در رختخواب دراز کشيده‌ايد استفاده کنيد.
اين کار بسيار ساده است، انگشت خود را بکشيد و سپس رها کنيد، سپس حرکت را بر روي انگشت ديگر انجام دهيد. يا مي‌توانيد انگشتان پاي خود را براي هفت بار خم کنيد و سپس آزاد کنيد.

5. از ریتم شمارش استفاده کنید

سعي کنيد عدد ۱۰۰ را به صورت معکوس بشماريد يا همان شمارش معکوس را به صورت کم کردن ۳ عدد در هر بار استفاده کنيد.ريتم شمارش مي‌تواند شما را در حالت خواب‌آلود قرار دهد در شمارش با کم کردن ۳ عدد در هر بار مقدار کمي چالش براي ذهن شما ايجاد مي‌شود که نيازمند توجه بيشتري است و مي‌تواند يک تاثير مثبت خارج از برنامه بر روي مغز شما هم داشته باشد.

 

 

6. استفاده از بالش مناسب

استفاده از  يک بالش متوسط ​​بهترين تاثير مثبت را در خواب ايفا مي‌کند. چون که بالش‌ها بايد سر و گردن شما را حمايت کنند.
همچنين، اگر شما نگران آلرژي هستيد، يک بالش غير آلرژي زا را انتخاب کنيد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.